ترخیص نخ

 

ترخیص نخ از گمرک

با توجه به این موضوع که تولید پوشاک روز به روز در حال افزایش است و تولید و دوخت پوشاک رابطه مستقیمی با پارچه دارد و نخ اصلی ترین و مهم ترین متریال برای تولید پارچه است و واردات پوشاک به داخل کشور ممنوع می باشد باعث شده است که واردات و ترخیص نخ از گمرک روز به روز افزایش پیدا کند و جز پرتقاضا ترین محصول اقتصادی در تمام کشور ها باشد و کالا مهمی برای واردات به کشور ایران به حساب بیاید.

به همان دلیلی که پارچه ها انواع مختلفی دارند به همین دلیل نخ هم انواع مختلفی دارد که اطلاع از انواع نخ ها در زمان واردات و ترخیص نخ خیلی حائز اهمیت می باشد؛در واقع نخ به سه دسته بندی کلی تقسیم میشود: 1.نخ طبیعی 2.نخ مصنوعی 3.نخ ترکیبی(طبیعی و مصنوعی).

بین نخ طبیعی و مصنوعی چه تفاوتی هست؟

نخ های طبیعی همانطور که اسمش مشخص است به نخ هایی گفته میشود که در طبیعت یافت میشود و توسط انسان تهیه و تولید نشده است به طور مثال پشم حیواناتی مانند گوسفند و ابریشم که توسط کرم ابریشم در طبیعت وجود می آید یا نخ هایی که از گیاهان بوجود می آید مانند پنبه ، نخ مصنوعی به نخ هایی که توسط انسان تهیه و تولید میشود گفته می شود ؛بدیهی است که نخ طبیعی از نظر جنس و کیفیت نسبت به نخ های مصنوعی برتری دارد.

 

انواع نخ

نحوه واردات و ترخیص نخ از گمرک ؟

قابل ذکر است که واردات و ترخیص نخ از گمرک مشابه تمامی کالاهای وارداتی دیگر می باشد و تفاوتی ندارد به این صورت که ابتدا فردی که می خواهد خرید و واردات نخ را از کشور دیگری انجام دهد ابتدا باید فروشنده مورد نظر خود را در کشور مورد نظر پیدا کند.

بعد از اینکه فروشنده مورد نظر و کشور مقصد را به درستی پیدا کردید حال زمان آن رسیده است که نامه ای تنظیم کنید تا درخواست محصول مورد نظر خود را از فروشنده داشته باشید و برای فروشنده ارسال کنید و سپس پیش فاکتورکه شامل جزیئات کالاها می باشد توسط فروشنده برای شما ارسال می شود.

این سند که توسط فروشنده برای شما ارسال می شود و به آن اشاره شد شامل اطلاعات کامل و دقیق میباشد از جمله این اطلاعات عبارت است از مشخصات و آدرس فروشنده و خریدار و مشخصات کامل محصول از جمله وزن و حجم ،قیمت تمام شده ،تمامی هزینه ها از جمله هزینه حمل و نقل ،هزینه بسته بندی و در این سند موارد دیگری از جمله کشور مبدا و مقصد ،نوع وسیله حمل و نقل ، نوع پرداخت وجه در این سند قید شده است.

این نکته را به خاطر داشته باشید که زمانی که فروشنده مورد نظر خود را پیدا کردید قبل از اینکه فروشنده برای شما پیش فاکتور ارسال کند شما باید وارد سامانه ثبت سفارش بازرگانی بشوید و محصول مورد نظر خود که نخ می باشد را در این سامانه به ثبت برسونید و سپس باید منتظر تاییدیه از سمت کارشناسان سامانه باشید و زمانی که تایید شد شما می توانید برای ورود محصول خود به گمرک اقدام کنید.

زمانی که نخ را داخل سامانه ثبت کردید و تایید شد و پیش فاکتور را از فروشنده دریافت کردید زمان انتخاب روش پرداخت هزینه میباشد سپس برای انتقال باید روش ارسال محصول که قرار است از چه روشی باشد جاده ای،هوایی،ریلی و دریایی که با توجه به کشور مقصد روش حمل و نقل ممکن است تغییر کند این انتخاب روش ها بین وارد کننده و فروشنده به صورت توافقی انتخاب می شود.

به یاد داشته باشید که اگر عجله دارید و زمان رسیدن محصولات برایتان اهمیت دارد شما باید از حمل و نقل هوایی استفاده کنید و این را هم به خاطر داشته باشید که حمل و نقل هوایی شامل هزینه های بیشتری می شود ،اگر محصولات وارداتی شما فوق سنگین می باشد بهتر است از حمل و نقل دریایی استفاده شود که هزینه کمتری دارد و زمان بیشتری صرف رسیدن به گمرک میشود. 

وظیفه شرکت های بازرگانی و ترخیص کار برای ترخیص نخ

در این مقاله قصد داشتیم که اطلاعات کامل و جامعی در زمینه واردات و ترخیص نخ در اختیار شما بگذاریم تا در زمان ترخیص و واردات کمتر دچار مشکل و سردرگمی شوید ولی این موضوع را به خاطر داشته باشید که ترخیص و واردات نخ و تمامی کالا ها و محصولات کار تخصصی و بسیار پیچیده می باشد و اگر بدون دانش و تجربه کافی اقدام به این کار بکنید احتمال ضرر کردن وجود دارد پس حتما با یک ترخیص کار نخ یا فردی باتجربه مشوت کنید.

برای جلوگیری از این اتفاق شرکت های بازرگانی به ویژه شرکت کاسپین ترخیص در زمینه واردات و ترخیص نخ با توجه به تجربیات و تخصصی که دارند به کمک شما می آیند و از ابتدا مسیر واردات نخ تا زمان ترخیص نخ در کنار شما خواهند بود و خواهیم بود ، تمامی شرکت های بازرگانی از جمله شرکت کاسپین ترخیص آشنا به تمامی قوانین واردات و ترخیص باعث می شود که شما با کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن کالا خود را ترخیص کنید.