ترخیص لوله و اتصالات

ترخیص لوله و اتصالات

طی سال های گذشته با وجود این که تحریم های زیادی در خصوص واردات و ترخیص انواع کالاها صورت گرفته ولی همچنان واردات و ترخیص لوله و اتصالات هر روزه در حال افزایش است و به خاطر داشته باشید که ترخیص لوله از گمرک مانند کالا های دیگر نیازمند دانش و تجربه کافی در زمینه ترخیص کالا میباشد و یک فرآیند کاملا تخصصی است .

از آنجایی که لوله و اتصالات یکی از موارد پرمصرف میباشد کشور های مختلفی هستند که در زمینه ترخیص لوله و اتصالات به عنوان صادر کننده به ایران در حال همکاری با شرکت های بازرگانی هستند، این کشورها عبارت اند از کره جنوبی ،چین، امارات و ...

آشنایی با انواع مختلف لوله و اتصالات

تیم کاسپین ترخیص لیستی از لوله اتصالات مهم و پرکاربرد در زمینه واردات تهیه کرده که شما عزیزان توانایی شناخت بهتری نسبت به لوله و اتصالات داشته باشید و در زمان واردات و ترخیص دچار مشکل نشوید انواع مهم لوله و اتصالات به شرح زیر می باشد:

-انواع لوله

  • انواع لوله استیل
  • انواع لوله پلی اتیلن
  • انواع لوله فایبرگلاس
  • انواع لوله پروفیل
  • انواع لوله آلمینیومی
  • انواع لوله آهن
  • انواع لوله فشار قوی و ضعیف
  • انواع لوله برنجی
  • انواع لوله گالوانیزه
  • انواع لوله پلاستیکی

-انواع اتصالات

  • انواع زانویی
  • انواع سه راهی
  • انواع درپوش
  • انواع فلنج
  • انواع بوشن
  • و ...

 

انواع لوله وباتصالات

این موارد ذکر شده بخش کوچکی از لوله و اتصالات میباشد  و دنیای بسیار گسترده ای دارد و تیم کاسپین ترخیص سعی بر این دارد که مهم ترین و کاربردی ترین و پر مصرف ترین انواع لوله و انواع اتصالات را برای شما تفکیک کند و این را هم به خاطر داشته باشید تمامی لوله و اتصالات ذکر شده دارای سایز، کشور سازنده و مواد اولیه متفاوتی می باشند .

شرایط واردات و ترخیص لوله از گمرک

تیم کاسپین ترخیص در تلاش است به سوال ترخیص لوله و اتصالات از گمرک چگونه انجام میشود ؟ جواب دهد ؛ سعی ما بر این است که اطلاعات و راهنمایی های درستی در مورد چگونگی واردات و ترخیص کالا  و شرایط آن در اختیار شما عزیزان بگذارید ولی این را همیشه به یاد داشته باشید که شما در این زمینه نیازمند یک مشاور باتجربه دارید چون همواره بخشنامه ها دچار تغییرات دوره ای مشوند .

ترخیص لوله و اتصالات هم مانند ترخیص تمامی کالا های وارداتی درصورتی امکان پذیر می باشد که صاحب کالا حتما دارای کارت بازرگانی باشد؛ و این مورد را به خاطر داشته باشید که روند دریافت قبض انبار بدین شکل می باشد که فروشنده مدارک را برای خریدار ارسال کند و سند مالکیت کالا وارداتی از سمت فروشنده کالا به سمت خریدار کالا انتقال داده شود .

حال قصد داریم روند واردات و ترخیص لوله و اتصالات را به صورت کلی مورد بررسی قرار بگیرید روند واردات و ترخیص که در ادامه بهش میپردازیم یک پروسه بسیار طولانی و پیچیده بوده  و هر یک از مواردی که ذکر میشود به تنهایی بسیار زمانبر می باشد .

در قدم اول محموله خریداری شده باید به یکی از گمرکات کشور انتقال داده شود و بعد باید تمامی هزینه های گمرکی تخمین زده شود و در ادامه باید روند صدور بارنامه و صدور قبض انبار طی شود و پس از آن اظهار نامه گمرکی باید تنظیم شود حال برای ترخیص کالا نیازمند این است که مجوز های لازمه را از سازمان های مختلف گرفته شود این سازمان ها عبارت اند از : دریافت مجوز از اداره کل بازرگانی ، دریافت مجوز از سازمان استاندارد ملی و اخذ مجوز از سازمان محیط زیست .

تعرفه گمرکی واردات انواع لوله و اتصالات

از آنجایی که لوله و اتصالات دارای انواع مختلفی می باشد ویژگی هایی مانند متریال استفاده شده ،کشور سازنده و نوع آن می تواند در تعرفه گمرکی تاثیر گذار باشد در این صورت کتاب مقررات صادرات و واردات انواع لوله و اتصالات را به صورت دسته بندی های مختلف در آورده است و برای هرکدام تعرفه های مختلفی در نظر گرفته است که این تعرفه ها به شرح ذیل است .

ردیف تعرفه گمرکی ترخیص لوله های استیل

73041100 با مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی 4%

ردیف تعرفه گمرکی ترخیص لوله های بدون درز حفاری

73042200 با مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی 4%

ردیف تعرفه گمرکی ترخیص لوله های آلمینیومی

76081000 با مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی 4%

ردیف تعرفه گمرکی ترخیص لوله های برنجی

74112100 با مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی 4%

 

ترخیص کار گمرک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

با توجه به این که روند ترخیص کالا از گمرک کاری تخصصی ، زمانبر و پیچیده می باشد توصیه میشود حتما برای ترخیص لوله خود از گمرک با شخصی با تجربه و متخصص یا ترخیص کار لوله  مشورت کنید که تمامی مراحل ترخیص شما در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود و هزینه اضافی ای صرف نشود .

تیم متخصص و با تجربه کاسپین ترخیص آشنا به قوانین داخلی و بین المللی در زمینه واردات و به روز بودن اطلاعات در رابطه با قوانین و دستورالعمل های جدید در این مسیر شما را همراهی میکند و تمام تجربیات خود را در اختیار شما میگذارد و به عنوان ترخیص کار(حق العمل کار) به تمامی قوانین و مقررات گمرک و هر کشوری در مورد ترخیص کالا اطلاع و آگاهی کافی دارد .

شرکت کاسپین ترخیص برای تسریع فرآیند ترخیص کالا وارداتی شما ابتدا مراحل تهیه و جمع آوری مدارک مورد نیاز ترخیص کالا را انجام میدهد و عوارض و تعرفه گمرکی را پرداخت میکند تمامی اسناد را ارائه و ثبت میکند و پس طی کردن تمامی مراحل و گرفتن تایید های نهایی کالا شما را ترخیص میکند.