ماشین آلات صنعتی

ترخیص ماشین آلات صنعتی مهم ترین محموله وارداتی

 

با توجه به بررسی ها و تحقیق و آمارگیری های انجام شده در خصوص محموله های وارداتی به این نتیجه رسیدیم که ماشین آلات صنعتی بالا ترین رقم ترخیص کالا را به خود اختصاص داده و کارشناسان حوزه صنعت و تجارت بر این باور اند که ماشن آلات صنعتی مهمترین محموله وارداتی کشور است.

سرمایه گذاری بر روی ماشین آلات صنعتی تجارتی پر سود و در عین حال پر ریسک میباشد .

شاید این تصور در ذهن شما به وجود بیاید که با این حجم از ترخیص ،ترخیص ماشین آلات صنعتی از گمرک حتما کار راحتی است ، اما باید به شما بگوییم که این کار هم مانند سایر فرآیندهای ترخیص کالا از گمرک مراحل و روند خاص خود را دارد که باید به با آن آشنا باشید.

لطفا این را به خوبی به خاطر بسپارید که همان اندازه که واردت ماشین آلات صنعتی می تواند برای شما سودهای کلان اقتصادی به همراه داشته باشد، به همان میزان نیز میتواند شما را با زیان های مالی فراوان مواجه کند ، پس لطفا قبل از هرگونه اقدامی در خصوص واردات ماشین آلات با افراد با تجربه در این زمینه به صورت کامل مشورت کنید.

تعرفه های ترخیص ماشین آلات

 

 تمامی کالا های وارداتی یک کد گمرکی دارند که وارد کننده باید قبل از واردات کالا این کد را دریافت نماید و در زمان ترخیص آن را به گمرک ارائه دهد و تمامی وارد کنندگان ماشین آلات باید با این کدهای تعرفه آشنایی کامل داشته باشند تا بتوانند ماشین آلات مورد نظر خود را تحت آن کد وارد کشور نمایند به طور مثال برای ترخیص ماشین آلات کشاورزی باید کد تعرفه آن را درست شناسایی کنیم تا دچار مشکل نشوند و این موضوع باید خیلی دقیق و حرفه ای انجام شود به این دلیل که شناسایی کد تعرفه کاری حرفه ای می باشد و از اهمیت بالایی برخوردار است .

تعرفه و هزینه طبق کد تعرفه اعلام میشود که شامل هزینه های گمرکی و تعرفه های ترجیحی و سایر هزینه های واردات میباشد و اگر در تشخیص این کد ها اشتباهی صورت بگیرد وارد کنندگان کالا هزینه ها و خسارات فراوانی در بر داشته باشد و گاهی به دلیل اشتباه در تشخیص ، گمرک کالا را ضبط کرده و آن را به عنوان کالای قاچاق تشخیص میدهد.

 

ترخیص و واردات ماشین آلات استوک و مستعمل

ماشین آلات مستعمل

به صورت کلی واردات کالای دست دوم جزء کالا های ممنوع الورود می باشد اما در شرایط خاص،

قانون گذار اجازه واردات کالاهای دست دوم و مستعمل به کشور را در شرایط و ضوابط خاص داده است، یکی از مواد قانونی مهم برای واردات کالای مستعمل و استوک ،ماده 42 قانون آئین نامه اجرایی واردات و صادرات ایران است که در ادامه به آنها میپردازیم.

ماده 42 قانون آئین نامه اجرایی واردات و صادرات در این صورت مجوز واردات میدهد :

ورود ماشین آلات مستعمل و استوک از جمله ماشین آلات راهسازی در چهارچوب قانون مربوط به آئین نامه اجرایی آن امکان پذیر می باشد و ورود تجهیزات ، دستگاه ها و ماشین آلات مستعمل و استوک برای خط تولید با رعایت مقررات مربوط منوط به تائید وزارتخانه تولیدی ذیربط می باشد .

شرایط کلی ترخیص ماشین آلات استوک و مستعمل به شرح ذیل است :

  1. این ماشین آلات در داخل کشور تولید نشود و دارای ماشین آلات مشابه نباشند .
  2. ظرفیت ماشین آلات داخلی پایین می باشد و واردات این ماشین آلات ضروری است .
  3. هزینه تعمیر و نگهداری ماشین آلات وارداتی به صرفه تر باشد.

.

شرکت های ترخیص ماشین آلات صنعتی و بهترین انتخاب شما

همانطور که گفته شد واردات ماشین آلات صنعتی جزء مهم ترین محموله وارداتی در کشور میباشد و به قطعیت میتوان گفت که واردات ماشین آلات برای شما یک تجارت پر سود خواهد بود ، اما عدم شناخت و تجربه کافی در زمینه واردات ماشین آلات به سرعت میتواند تاثیر منفی بر روی تجارت شما بگذارد و شما با خسارات مالی و اعتباری فراوانی موجه شوید.

به یاد داشته باشید اگر می خواهید در تجارت واردات ماشین آلات قدم بگذارید صرفا داشتن سرمایه دلیل برموفقیت شما نیست بلکه برای موفقیت در این تجارت نیاز به تجربه و مشورت ودریافت مشاوره از سمت افراد متخصص و با تجربه دارید هر چه تسلط و آشنایی شما و مشاوران شما در زمینه قوانین ، تبصره ها و مراحل انجام کار بیشتر باشد

قطعا موفقیت شما بیشتر تضمین میشود.

پس با توجه مواردی که گفته شد برای موفقیت و به حداقل رساندن خطاهای زیان آور شما نیاز به یک مشاور با تجربه در زمینه ترخیص و واردات ماشین آلات دارید، شرکت های بازرگانی از جمله کسانی هستن که با توجه به دانش علمی و عملی خود به کمک شما می آیند و در تمامی مراحل همراه شما هستند.

شرکت بازرگانی کاسپین ترخیص از جمله شرکت های تجاری فعال و با سابقه در کشور می باشد که شما با خیالی آسوده می توانید تمام امور واردات و ترخیص خود را به متخصصین  و ترخیص کاران حرفه ای و با تجربه این شرکت بازرگانی سپرده و بدون دغدغه و بدون هیچ نگرانی ای به تجارت های بین المللی بپردازید .